30 oktober 2008

Vad är det för fel...

på mig och bilar ihop?? Har gruvat mig så inför besiktningen för hålen och silvertejpslagningen (även fast den var skitsnygg) och så bryr sig besiktningskillen knappt om det, jag får peka och säga: "Titta, jag har tejpat här" och han ba typ gäspar liksom... Istället är krängningshämmarstaget fram helt loss och bromsbeläggen bak helt blankslitna... Det har han mage att kommentera, och betalt skulle han ha också... Hann bara ut från "provrummet" så började två varningslampor på panelen att lysa, och nack-kudden ramlade dän... När jag hämtade Frej ifrån Åkesta märkte jag att båda halvljusen var ur funktion. Det gällde att se glad ut där jag körde i mörkret. Fick in Frej i bilen, stod vid ett skogsparti och petade under huven... kollade säkringarna... svor en del.... Åka tillbaka på den mörka vägen raka vägen till Biltema och köpa allt det där som besiktningsmannen tyckte jag borde ha, samt nya glödlampor. (Köpte en bensindunk också, för jag får väl soppatorsk snart, mitt i rusningstrafiken) Stod sedan i den iskalla snålblåsten och regnet på Biltema-parkeringen och bytte glödlampor i skenet av en ficklampa. Varde ljus!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ha ha ha..tror att jag kissar på mig!:D Hoppas du får ordning på åket snart!:) Kramar