23 januari 2009

Finsk fredag

Lång arbetsdag, sent hem, hämta tjejerna från dansen, hem igen och lyckades slänga i mig och barnen en varsin korv med bröd innan vi for vidare. Hem till mor och hälsa på Morbror Topi och Seija som kommit på snabbvisit över helgen, från Finland. Alltid lika roligt att träffas... men varför måste mamma och Seija gömma likören bakom tulpanerna??? Nåt finskt påhitt??

Hur som haver så blir det sovmorgon DeLuxé imorgon... undrar bara om Thomas kör hit med en termos kaffe lagom till när jag vaknar... Det skulle sitta fint och behövligt... Hmm, det är nästan så jag blir lite sur när jag tänker på att han inte kommer att göra det... Bäst att ringa och skälla på honom nu så slipper jag göra det imorgon...

2 kommentarer:

Unknown sa...

he he..annars kan man ju gömma likören i kaffet!:):)
Sussa gott..jag hoppas att du får dit kaffe i morgon..
Kramiz

paula&jeppe sa...

Hemma hos mig gömmer vi inget...antar att det har hänt nåt i de finska traditionerna de senaste åren...har de blivit blyga??? Hmm tål att tänkas. Blev nåt kaffe i sängen??
Jag har i allafall vikt tvätt och diskat och han sover än kl 09.52.
Ha en trevlig lördag´!