1 februari 2009

Helgen lider mot sitt slut

och inte en enda fluga "hann" jag binda... Fredakvällen blev en World tour bakom trummorna.
Jag , Thomas och Storebror jammade loss och bara så ni vet så är jag grym på trummor. Och inte kom securitas heller... ;-)
Lördagen blev en soffliggardag med små shoppingturer ( ÖB, Maxi och Burger King) och myskväll framför tv´n... Thomas spillde ut en burk oliver så det skvätte och eftersom jag inte är så förtjust i de små tingestarna så tycker jag ju att det stinker ganska illa... Vi torkar upp och vad gör då Hans-Olof?? (katten) Jo, han nosar nyfiket och lägger sig ner och rullar/gnuggar in odören i sin päls och därefter har jag en skunk istället för en katt... och sen har han mage att bli sur och förnärmad när jag inte vill ha honom gosandes i nacken...
Idag, söndag blev det inte heller några flugor bundna för mig. Thomas band två, medans jag surfade runt på wullfmorgenthaler innan jag tvingade honom att åka till Rusta med mig. Ska fortsätta denna helg med att göra absolut ingenting... Varken tvätten, disken eller dammråttorna är rymningsbenägna, så jag kan lungt luta mig tillbaka...

1 kommentar:

paula&jeppe sa...

Hej hej igen!
Ja jag känner igen det där beteendet hos katter. Min gamla katt var helt galen i oliver och låg och rullade runt och det räckte med bara en oliv för att få honom "galen".hehe Till och med katter har sina "egenheter".