12 april 2009

Vårutflykt

Efter en liten snabb vårdammning av lägenheten begav sig Thomas och Jag ut med Grillen en bit utanför stan. Grillad Lövbit med Kocklandslagets Potatissallad, mums. Utsikt över Sundet, värmande sol och en skymt av två cirkulerande Fiskgjusar... kan det bli bättre? Kanske imorgon. Nu skall Fiskeväskan och Flugspöna packas och imorgon bitti drar jag och Thomas ner till "Sasse" i Norrköping för Gäddfiske från Kajak. Han hade varit ut idag och kollat läget och snabbt fått en på närmare 9 kilo. Nu måste jag svära: Fy, fan vad kul och spännande det ska bli... Tjoo!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Grillas ska det här också!!!:):) Vilken kväll det är just nu och NEJ vi vill inte ha regn i morgon!!:) Härliga vårbilder! Mågottkramar

Bibban sa...

Underbara bilder.jag är ledig i morgon så jag hoppas på sol, kanske en liten tur med båten...eller bara slappa i soffan om det regnar. Hoppas ni får en riktigt skön dag.
Bibban

Ännelaij sa...

Åh vad roligt det låter att fiska, särskilt om man kan få en 9-kiloing på spöt.
hmm...

Hoppas fiskedagen blev lyckad.
:)

/A

Anonym sa...

Vad härliga bilder!! Det märks att du älskar fiske...och Thomas ;)

Kram

Anonym sa...

Lycka till på fisketuren :)
Jättefina bilder föresten.