11 maj 2009

5 irriterande saker

Fick ett mail från min snart 18-åriga brorsdotter, och visst är det sant som hon skrev:
1. När folk pekar på sin handled samtidigt som de frågar om vad klockan är. Alltså, det är klart man vet vart klockan sitter. Pekar jag mellan benen när jag frågar vart toan är eller?
2. När folk säger: Du kan inte både äta kakan och ha kvar den. Nej men är man smart så köper man 2 kakor och äter den ena och sparar den andra!
3. När folk inne på en biograf säger: Såg du?! Nej, jag har betalat 90 spänn för att stirra upp i taket? 4. Folk som frågar: Får jag fråga en sak? Du gav inte några alternativ va.. 5. När folk säger: "Livet är kort". Men hallå, livet är de längsta du någonsin kommer att göra, vad kan vara längre?
I övrigt har kvällen gått i ett... lådrensningar (ja, jag klarade det. 4 överfulla lådor är nu 3 halvfulla och en TOM, det ni!!) Skjutsning till Innebandy, snabbvisit av Monica och Johan, Sydde upp ena benet på Ebbas tävlingsdräkt, men det blev för kort...får göra om det imorgon, Snabbvisit av Göken, Hämtning från Innebandyn, Kvällsmat och redan är klockan över tio... Vad är det man brukar säga... "Tiden går fort när man har roligt... Har jag roligt?? Visst har jag det... måste bara påminna mig själv om det ibland ;-)

6 kommentarer:

hemma hos Bus sa...

Visst är det så. Men vet du vad? sSmbon har påbörjat utbyggnad av vår balkong idag så jag får slappa på den senare. Men helt ärligt, jag är en rastlös typ som har svårt att bara vara. Synd! Må så gott. Kram

Bibban sa...

Vilka bra verser, det är sånt där man säger men inte tänker på innebörden..och du du har ju hunnit massor ju
Kram Bibban

strömmas sida sa...

Det var klockrena rader :-))).

Värstans vad flitig du har varit.
Städa lådor är blande det tristaste
man gör. Men ack så nödvändigt...ibland ...:-).

kram
strömma

Unknown sa...

Såå hon rensar hon också..tar du inte bara med dig allt när du flyttar;). Ska stanna på en längre visit i nästa gång;).Verserna var ju riktigt bra..och sanna!:):)Kramen

Anonym sa...

Ja det var kul! "får jag fråga en sak..." den är ju rätt knasig den frågan ;)

Kram

Elsa Rensfeldt sa...

Tack för dagens godaste skratt!!Gno på!

/Elsa