25 maj 2009

Drömfisket i Ransarån

Äntligen var vi där och vädret var över all förväntan. Thomas tog "storöring" på 1,6 kilo. Dessutom den enda fisken vi tog hem, de andra fick snällt simma tillbaka... Jag vart lika glad för min lilla... Tog två små öringar och en röding på torsdagen
På Fredagen tog jag 6 rödingar och en öring... Det var så spännande när det kläckte i vattnet och det började vaka runt om, det drog lika snabbt över... fisken hade sina huggperioder och därimellan stilltje... Små kaffepauser för att värma fingrarna, därefter ut på jakt igen... vi åt knappt nåt på dagarna... bara lite soppa och på kvällen när graderna sjönk ner mot 3-4 var det skönt med en liten brasa...
På lördagen var det halv storm kändes det som.... och iskallt. Slet hela dagen mot vinden vilket gav resultat på kvällskvisten. Först en Röding på ca 0,9 kg och strax därefteren på ca 1,1 kilo, och numera mitt PB.
Vi hann med att göra några kast innan vi for hem på söndagen... Jag tog två rödingar och Thomas en, det blev en underbar avslutning på tre dagars DRÖMFISKE. Tillsammans tog vi 25 stycken. (jag vann men 14-11 he,he)
Det bästa av allt var att det var totalt MYGGFRITT, vilket det inte kommer att vara om 5 veckor när vi far dit IGEN!

6 kommentarer:

Henningsdotter sa...

Gud så underbart härligt det ser ut! Vad roligt att ni hade tur med både väder och fisk :-)

Unknown sa...

Härliga bilder och minnen förstår jag..välkommen hem!;) Ses på söndag eller?:) kramen

Sussi sa...

Ååååh jag vill också!!!
Men det är inte många veckor kvar nu tills vi åker upp till härjedalen!! Man längtar nästan ihjäl sig!!
Underbara bilder och ett väldigt trevligt inlägg!!

Ännelaij sa...

MEN Åh vad härligt det där såg ut!

Där skulle man varit.

kram
/A

Anonym sa...

HÄRLIGT!!!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Avis...? Jag...? Inte ett dugg. Jo kanske lite grann om jag tänker efter. Vad mysigt ni har det. Sambon har snart byggt sitt flugspö klart så då ska det testas, absolut. Ha det gott. Kram