7 maj 2009

Fotbollsmorsan?

Jobbade över pga kollegas fackutbildning, fort hem... Hade äntligen efter 1,5 år bokat tid för klippning. Min frisör är en såndär härlig tyst sak som shamponerar och masserar innan han börjar, och jag hade verkligen sett fram emot en lång, lugn stund för mig själv i hans händer. Men istället fick jag rusa in dit och ropa: "Klipp så fort du kan, strunta i att tvätta, måste vara på sonens fotbollsträning om 50 minuter..." För att göra en lång historia kort så hade Pappa K lämnat in sin bil och då fick jag rycka ut och skjutsa. och naturligtvis har sonen börjat på den fotbollsklubb som ligger längst bort... det var 2:a träningen och han var laddad som bara den. Vid fotbollsplanen har jag nu stått i regnet i 1,5 timmar och tittat på en massa killar som springer efter en rund sak... om jag blir någon fotbollsmorsa?? Har svårt att tänka mig det i detta nu... men man vet aldrig. Känner bara att den överfulla almanackan svämmar över av tider och aktiviteter just nu. Dotra påminde mig nyss om utvecklingsamtalet som är i morgon bitti och jag lyckades komma på att jag missat min tvättid idag. (fast jag deppar just inte så mycket över det)Har knappt hunnit träffa Thomas på två veckor... Men om två veckor far vi mot Norrland och underbara fiskevatten. Och inga tider, måsten, almanackor eller barn får följa med. Basta!!
ps. håret blev 10 cm kortare ;-)

2 kommentarer:

strömmas sida sa...

Jag lider med dig och din stress. Nu när mina yngsta är tonåringar, så är det inte lika mycket stress som för några år sedan. All fotboll man har skjutsat runt till och gud vet allt som det var då som man skulle åka hit och dit för. Fotboll är absolut inte min melodi och jag har själv fått vara fotbollsmorsa för hela slanten alla år *ryser*.

Iofs så var det en annan stress än man kan känna när dom är tonåringar och allt som finns runt dom då.

Nattkram
strömma

Elsa Rensfeldt sa...

Har också varit fotbollsmorsa under några år. Ofta var det ganska kul faktiskt med just som du beskriver en hel del stress och press.) Men jag skulle inte vilja ha det ogjort! Man är ganska glad att ha varit sitt barns skugga under några barnaår som flyr så fort.

Lycka till med fisket ! Eller som vi säger för att inte förstöra fiskelyckan"skitfiske" på dig:)


/Elsa