7 juni 2009

Regnbågsfiske

Hasse och Kina kom till mig och Thomas för en fiskehelg. Vi har ätit gott och haft det så roligt tillsammans. Naturligtvis blev det fiske också vid en flugfiskesjö några mil utanför Västerås. Thomas och jag började med att drilla samtidigt en varsin fin båge på varsin sida om sjön... och vilken fight jag fick... 3,1 kilo regnbåge som kämpade emot och jag fick ett nytt P.B. Det var tur att jag hade Kina i närheten, så hon fick hjälpa till att håva upp och ta några bilder innan den återfick friheten och simma tillbaka... tråkigt bara att Kina inte fick nån. Hasse fick en tillslut mot kvällningen och jag fick bara ett hugg till som jag missade... Men trevligt som bara den har vi haft det...
Flygirls rules ;-)

11 kommentarer:

Ännelaij sa...

Men ÅH!
Vilken stor firre.
Regnbågar som dessutom kämpar på rätt så bra.
Vad roligt.
GRATTIS!
kram
/A

Henningsdotter sa...

Åh vad härligt det ser ut! Och vilken grann fisk...
Kram från mig

Unknown sa...

Härlig helg..och fin firre! Och så snygga i era tröjor!;) Mågottkramen

Anonym sa...

Det riktigt lyser om dig på bilden.
Jösses vilken rejäl fisk :)

Unknown sa...

Vilka härliga fiskebilder,vilken
stor firre du håller i!
Har kikat och njutit av dina vackra naturbilder,mysig blogg!

Önskar dig en fin dag,
Kram Maria

Elsa Rensfeldt sa...

Jag är avundsjuk!

/Elsa :)

Anonym sa...

Du ser alltid lika glad ut när fiskarna är i närheten :)

Va kul ni verkar haft!

Kram Annelie

hemma hos Bus sa...

Grattis till fångsten.
Hemma håller sambon på med slutbygget av sitt nya flugfiskespö, men ditt p.b. kan nog bli svårt att knäcka, fniss.
Ha det bra och trevligt skitfiske med dig (det är väl så man säger hi,hi) KRAM

Bibban sa...

Så glad du ser ut, förstår at detta måste vara jättekul
Kram Bibban

Sussi sa...

Grattis grattis!!!
Vilken fin båge!!

litentanta sa...

Känner mig som en sadistiskt, eploaterande rovfiskare själv nu, fasan, vill inte DU käka upp fiskarna, det är det närmsta jakt jag kommer och nog vill jag liksom "löpa linan ut".. (oj vad kul jag är så här på morgonsidan)

Måste smita iväg men kommer tillbaka i kväll o bläddrar mig igenom dina bilder igen!
:-)