20 september 2009

The Mälaren

Så var det dags att testa fisket i det vatten man levt vid i snart 37 år... The Mälaren... Efter lite trassel med linan och innan jag konstaterat att jag satt rullen åt fel håll och fick göra om allting så hamnade äntligen kajaken i vattnet. Vi paddlade mot Kraftvärmeverket och utloppet där bakom... Vassruggarna var mycket intressanta och vi såg en hel del jakt som fick fart på adrenalinet.... Men det var svårt att locka fisken att hugga...
Jag testade allt från gnistrande gäddflugor till små tunga mörka streamers... men utan resultat. och när det äntligen högg så blev jag alldeles för ivrig och drog flugan ur munnen... *suck*
Thomas blev dock den som tillslut fick till det och kunde stoltsera med en gäddjävel på ca 2 kilo...
Jag fick trösta mig med att få en bula, till följd av min nyfikenhet att utforska de vackra omgivningarna... And I got it on tape ;-) Trodde i min enfald att jag skulle lyckas komma under... men bakåtlutningen var inte tillräcklig... (och vem är så dum att han/hon sätter vägbommar i vattnet? och varför?) Nästa gång jag möter Mälaren skall jag bära hjälm... tror jag...

8 kommentarer:

litentanta sa...

Nästa helg SKA jag upp till Lappland, om jag så ska krypa dit, o nu var det väldigt länge sen jag fiskade så lite sugen är jag nog :-)

(o nån gäddjävel ska jag dra upp, eller flera!)

Intressant företeelse det där m vägbommar ute i vattnet dock, måste vara nåt som ni sörlänningar pysslar med för jag har då rakt inte sett nån häruppe ;-)

(lägga ut på nätet? filmen alltså ;-) )

Ha det bäst!

litentanta sa...

jaha ja, om jag bara öppnar ögonen o tittar så ser jag ju att det är en film.... *generad som få*

*jeanette* sa...

och lyssnar man noga hör man "klonket" när huvet slår i bommen ;-)

Unknown sa...

Hmm..trodde inte att det fanns väg bommar i våra vatten!!!! Härliga bilder..vårda din bula nu;) kramen

Ännelaij sa...

Men va!
Vägbommar i vattnet?!?
Det låter ju helt sjukt!
Kunde ju gått illa ju.

skumt..är det ens lagligt?
Tur du kom undan med "bara" en bula.

Bibban sa...

Vi brukar mest träffa på röda o gröna pinnar i vattnet men vägbomm...näe vet nån va, kanske en filur som inte vill att du skulle få napp..hehe
Kram Bibban

Henningsdotter sa...

Ouch! Fy, sånt GÖR ONT!! Hjälm är aldrig fel...

Flisan sa...

Är det det som kallas bom-tur? :-)