8 oktober 2009

En kväll vid Toren

Solen sken från en klarblå himmel och förutsättningarna för ett bra kvällsfiske kändes nära. Framme vid Toren hade det blåst upp en del, och jag satte på en av mina nybundna streamers. Hade hugg på 2:a och 4:e kastet... (dock utan resultat) därefter blev det vindstilla och fisken började vaka... Stämningen var på Topp. Bytte till Torrfluga (Forsknott) och resultatet blev dock detsamma... hugg men resultatlöst. Fast å´andra sidan är det ju så mycket roligare att fiska torrt... men idag var det segt värre så jag bytte tillbaka till Streamern. Kallt blev det också och mina gummistövelsklädda tår tappade efter några timmar känseln... Upptäckte också att några tappra myggor trotsade kylan och letade febrilt efter bar hud att terrorisera. Nåväl... en dålig fiskedag är iallafall bättre än en bra arbetsdag... (fast inte ens den var bra... ha,ha)

5 kommentarer:

Elsa Rensfeldt sa...

Fina bilder-vilsamma. Trevlig helg på dig storfiskarn!

/Elsa

Unknown sa...

Så ger vi oss snart iväg då..ladda om från dina flugor till glitter! Ses på lördag morgon;) kramen

Anonym sa...

Hejsan!!
som du ser så kikar jag in till dig med ibland på mina turer i bloggvärlden...här e bilderna underbara som vanligt...ha en fin höstdag *kram* :)

Ännelaij sa...

Snygga naglar har du iallafall.
hehe..
Fiskarna kommer nog i sinom tid.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej!
Jag håller abolut med. En dag med trevligt skitfiske är mycket bättre :)
Hoppas att du får ett hugg nästa gång, skratt.
Här rustar storebror för sikfångst. Han tycker att det är jättespännande att fara iväg och håva sik en mörk, kall höstkväll. Grabben har varit iväg och köpt sig ett par fina vadarstövlar så nu väntar han på att få ta sig iväg. Fisk är uppskattat i vår familj, men jag måste vara ärlig å säga att sik inte hör till min favorit. Tur att grannarna uppskattar fångsten, hi hi.
Må så gott. Kram