13 december 2009

Luciaflugan

Luciaflugan även kallkad "The Emperor´s new Clothes"
En av mina absoluta egendesigade favoriter som utvecklats under en mycket lång tid. Det ovanliga och exklusiva materialet är direktimporterat från ön "Majjida" och de fantastiska fjädrarna är från öns utrotninghotade vildhöna, vilken är en färgprakt för ögat. Den är även ovanligt tam.
Denna Torrfluga fiskas med fördel i våra svenska vatten. Ett måste att ha i flugasken för den Öringshungriga och Gäddsugna. Jag kommer under våren 2010 att ha ett fåtal av dessa flugor till försäljning. Först till Kvarn...
Ha en trevlig Lucia.

1 kommentar:

litentanta sa...

Haha! Jag förstorade bilden, var tvungen att fråga särbot, herregud, tänkte att nu har ögonen helt lagt av eller är jag så KORKAD att jag inte ens vet vad en fluga är?!?!

O sen läste jag ju namnet då.... det finns alltså stoooooooora nackdelar i att vara en skumläsare ;-) Jag rusar fram i texten, wow, en bild, o sen måste jag tänka... Och kanske rent läsa lite igen :-D

Hoppas Lucia farit fram varsamt med er, här har vi helt missat det kan jag säga!

Ha det bäst!
(o visst passar jag bäst med vanligt kastspö o spinnare ändå?)