13 januari 2010

Flugbindning - På mitt sätt

... så hette boken jag tog ner från bokhyllan och började läsa igår kväll. Den är skriven av Lennart Bergqvist och efter bara några sidor så kom bindsuget och jag gjorde mina första "Dun-imitationer". Vingarna gjorde jag själv med Vingbrännare (också det för 1:a gången) och i ärlighetens namn var det inte det lättaste att få fast vingen och hacklet så det såg sådära snyggt ut som jag från början hade tänkt... Men skam den som ger sig och övning ger färdighet... klockan visade 01.20 när jag äntligen tittade upp bakom städet och insåg att väckarklockan skulle ringa 4 ½ timme senare... men några liter kaffe och en 5 km promenad till jobbet (med Cat Stevens i Mp3'n) kan få vem som helst att vakna till liv...
Inte precis de snyggaste flugorna jag gjort, men som så många andra så är det hjärtat och känslan av att det är så himla roligt att binda flugor,som styr en. Och fördelen är ju att man kan ju alltid bli bättre ;-) Just tie on !!

1 kommentar:

Elsa Rensfeldt sa...

Tycker de är enormt vackr!. gnistrande! Skickligt Jeanette!Allihopa är fina!

Hälsningar Elsa