16 januari 2010

Studier VS Flugbindning

Började helgen med att bestämma mig för att den skulle innehålla mest studier, eftersom jag nästa vecka börjar en fortbildning på Örebro universitet. Första boken som ska vara läst, analyserad och skriftligen inskickad innan dess kändes inte riktigt utmanande... eller så är det just i sådana stunder som precis ALLT annat känns så mycket viktigare att göra...
Med Helena på besök blir det lätt att man hamnar vid flugbindarstädet... Oj, hoppsan, ja det hade vi ju inte bestämt !!
Blev ett gäng Klinkhammers i strl 18/20 och plötsligt hade jag gjort 10 stycken i strl 26 också.
Blev faktiskt överraskad att det gick bra att binda så smått. Har en påse krok strl 32 också som jag ska försöka ge mig på framöver.. men vad binder man på så små krokar?? Gnetter? Kom gärna med förslag.
Även flugan har ett hjärta - Even a fly has a heart

1 kommentar:

Henningsdotter sa...

Du är ju en riktig mästare på det där, du! Kram från mig (som ägnar mig åt avloppsrensning idag, inte kul...)