29 september 2010

Min första elev

Varje vecka har jag en timmes friskvård via jobbet att förfoga på bästa hälsosamma sätt, och idag vid lunch introducera jag min käre vän och kollega Maida i konsten att hålla i ett flugspö. För det första var vi utomhus, frisk luft är bra. Mycket skratt, förlänger livet och gör kropp och själ lite gladare. Maida var en ambitiös och duktig elev, med mycket koncentration... och leendet hon fick när linan sjöng genom luften som hon ville, värmde i hjärtat.
För mig var det lärorikt att försöka förklara för någon annan hur, vad och varför. Inte så lätt att sätta förklarande ord på det man gör, men jag gjorde mitt bästa. Maida gav sig inte i första taget. Hon vill lära sig flugfiska, jag fanns närmast till hands. Hennes rötter är från Bosnien och det är dit målet för detta förhoppningsvis slutar, eller börjar ;)

Inga kommentarer: