1 november 2010

Gästbloggare November: My Dahlström

Jag, My Dahlström som är en fisktokig tjej i sina bästa år. Har märkt att tiden inte räcker till på långa vägar. Har börjat plugga till mättekniker i höstas och ska plugga i två år. Just nu känns det som man pluggar dag och natt och ändå så räcker inte tiden till. Men jag har gett mig sjutton på att jag ska klara detta. Har bstämt mig att lägga allt annat åt sidan och satsa på pluggandet. Jag har sagt tidigare att man alltid har tid att fiska och att man kan faktiskt planera. Det har jag märkt att det inte funkar så. Man har alltid något ämne som man ska plugga eller har tenat på. Så jag får tänka om och längta til sommarlovet. Visst saknar jag fisket när jag hör att vänner har varit ute och fiskat men jag får drömma mig tillbaka till alla roliga fiskeresor jag har varit med om. Mest saknar jag lugnet jag finner med fisket.Tystnaden runt omkring mig och självklart rycket i linan och den adrenalinkicken man får. Men jag lever på minnerna och då kan jag leva länge. Tittar in på gaula.se och drömmer mig tillbaka till i somras.

Veckan när man sover som minst, ont i hela kroppen, vill att det ska regna men ändå är det den fiskeveckan som man längtar till mest. Alltså vecka 30 i Flaskhölen. Då går jag och dänger med ett tvåhandsspö tills kroppen säger ifrån. Jag vill passa på att tacka Micke för hans tålamod och Sivan och Leffe för att jag får komma och fiska.

Till våren ska jag faktiskt kombinera pluggandet med fisket. Då ska jag göra en karta över Flaskhölen med alla namn som finns i på sträckan. Kommer att visas på gaula.se och på kartdagarna i Jänköping våren 2011 Jag vill passa på att hälsa till alla Fjällor runt om i Sverige. Skitfiske på er alla My

Inga kommentarer: