25 mars 2011

Flugbindningskurs för tjejer

Då var kursen igång...få men naggande goa var de två första kursdeltagare som aldrig tidigare bundit en fluga eller ens flugfiskat. Men det var jätteduktiga och fick ihop två varsina Red Tags, och till och med whipfinish knuten satte de med glans. (Själv minns jag att jag nästan satt och grät i ren frustration över det då komplett oförståerliga verktyg som i mitt huvud just då inte hade någon som helst logik i sig.) Det var härligt att se deras glädje över sina första bundna flugor, och roligt hade vi. Gott fika, glada skratt och en massa fiskesnack... Ser fram emot nästa torsdag, då blir det Wolly Buggers på menyn... koncentrerade flickor ;)

3 kommentarer:

sussi sa...

Va duktiga ni är!!
MEN?? Finns det inte en sportfiskebutik för tjejer i Västerås?? Eller det kanske är den du var inne i ang verktyg.. Trist när man blir mottagen på det viset och som sagt, man undrar ju vad det beror på när man inte får et rakt svar.. Lycka till med nästa fluga :)

*jeanette* sa...

Tack sussi :)
Det finns en liten bra butik strax utanför V-ås med bra utbud av vadare, skor m.m för tjejer. Men jag var till en stor, välfylld och känd butik i centrala V-ås med tanken att DE skulle ha större möjlighter med utlåning av tillbehör... Nåväl.. Vi fick till det ändå utan inblandning ;) jag lånade ihop lite extra privat och kul hade vi :)

Maria sa...

Riktigt pillgöra det där, va duktiga Ni är!
Kram Maria