3 april 2011

Fiskemässa Jönköping

Upp i ottan för att bila ner till Jönköping för en dag i fiskemässeanda. Hämtade upp vännen Torbjörn Olsson i E-tuna och vi begav oss söderut. Jag tycker det är så härligt att komma in på mässor som denna. Man hinner inte långt innan man träffar på goa människor, gamla som nya, det är trångt, varmt men hjärtligt och med en skön stämning. Flugbindargatan är bland det roligaste att gå igenom... Min kära sambo fanns på plats och band "innovativa" streamers, Otroligt rara Trevor Jones gav mig några smakprov på hans fina flugor. Jag träffade på Claes Johansson som jag kommer att ingå ett samarbete med, och fick en närmare titt på hans fantastiskt smart bundna och realistiska flugor. Fantastiskt duktiga Emma fanns också på plats och band gäddflugor. Hon kommer även att inom en snar framtid vara gästbloggerska här hos mig, och det ser jag verkligen fram emot. Håll utkik efter det!! Lyssnade på och pratade lite med grabbarna från Jazz and Fly Fishing . De hade en del spännande framtidsplaner ang. "shadow casting" Johan Klingberg kan som vanligt trollbinda en publik med sina härliga berättelser. Hann också kika lite på Edgeflyfishing Trout Distance Competition 2011 och Edgeflyfishing Switchcast Competition 2011, som båda leddes av Magnus sasse Uhr inför finalen, när jag lämnade mässan. Sist men inte minst: Träffade och fick krama om "grannbloggerskan" Sussi, Sivan och några av de andra goa fjällorna...

1 kommentar:

Sussi sa...

Fy va du hann med massa kul på mässan!! hihihi.. jag hann bara umgås med söta Fjällor jag!