3 mars 2009

Fann ett Kärt minne

Hittade nyss i en gömma en text jag skrivit till min Dotter när hon var ca 4 år och vi sov över hos mormor bara hon och jag. Blev så glad och rörd... åren går alldeles för fort...
Till Ebba Älskade ängel Din doft, Din blick, Din viskande stämma ögon av förväntan, förundran blandad med varsamhet. Hela världen väntar på Dig Du har hela livet i Din hand. För mig är det en underbar gåva att vara den som på kvällen får krypa intill Dig under täcket och lyssna till Dina fördjupade tankar om livet: Valen som får fula tänder av att använda napp Om hur det var då Du bodde i min mage Huruvida fasanen vi hör utanför är arg eller inte Om hur mjukislammet som försvunnit, fortfarande är mjukt fast bilen kanske kört över honom. Om hajen som inte tycker om att simma i sand. Du viskar, berättar och frågar Jag lyssnar och försöker svara på allt Plötsligt tittar vi på varandra ”Jag älskar Dig” säger jag ”Jag vet” säger Du och ler…

4 kommentarer:

Henningsdotter sa...

Gulle....så fint!
Kram från mig

Anonym sa...

Fint. Har försökt kommentera utan att lyckas...får se om det funkar nu....

Bibban sa...

åå va fiin...

Unknown sa...

Härliga minnen du..finns alltid små guldkorn..tar man till vara dom så är motgångar en baggis!:) Kramar vännen.