3 mars 2009

Fader Vår och Vitlök

Från ett kärt minne till en rond med två pms-stinna typer. En ung och en äldre. Mor och Dotter... Katt och Råtta. Från sammet till Kaktus, you name it. Minns själv hur det var i revoltens tider, och lätt är det inte alla gånger. Det gäller att stå stadigt när det känns som om varken Fader Vår eller Vitlök hjälper. Men genom detta skall vi oss ta. Om tio minuter har hormonerna lagt sig och vi skrattar åt varandra. Men visst är det en bergodalbanelik resa med tonårsdöttrar. Härligt, härligt... nu ska jag smyga ut i köket och ta mig lite choklad...

2 kommentarer:

strömmas sida sa...

Det är härligt med tonårsdöttrar.
Livet är aldrig tråkigt eller enahanda :-)))).
Som en elchock minst en gång om dan.

kram
strömma

Henningsdotter sa...

Ler igenkännande när jag tänker på min och min mors relation på tiden det begav sig...
Kram!