25 juni 2009

På väg till Ransarån

Idag gick stora släpkärrelasset till Återbruket med allt och lite till som inte får följa med i den kommande flytten. Faktiskt skönt att bli av med så mycket. Men det känns ändå på något sätt att jag bara kommit halvvägs. Vi lever just nu bland kartonger och ett virrvarr av tomma möbler och jag känner mig mer än sliten... Den 15 juli går startskottet för flytten då Thomas och Jag hämtar ut nycklarna och börjar vårat nya liv tillsammans efter 8 år som särbos. (bättre sent än aldrig he,he)
Men först vankas det fiskeresa till kära Ransarån i en vecka. Allt är packat och klart och imorgon direkt efter jobbet far vi Norrut, så jag tar nu lite semester från bloggeriet och önskar er alla en underbar sommar/semester. Puss och Kram!!
och kom ihåg att "Var dag är en sällsam gåva"

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker er flytt ser välorganiserad ut! Varmt LYCKA TILL!!! Å va kul att äntligen flytta ihop "på riktigt" kan jag tro.

Ha det nu riktigt toppen på fiskeresan!! Hur många fiskeresor gör ni per år? *ler*

Ja var dag ÄR en sällsam gåva!! Tack för påminnelsen!

Kram och ses om ett tag på bloggarna!!

strömmas sida sa...

Kära nån. Ni är flitigare än flitig
i denna värme också. Snart bor du
i nya stället och har din käreste
hos dig "jamt o standut". Då kan du
börja glömma allt slit du har nu.

Vilken härlig fiskeresa du har framför dig. Det är så fint där
i Saxnästrakterna. Åker du genom
Östersund på vägen upp och ner, så kan du ju lasta ur fisken här hos mig :-))))))).

kram
strömma

Bibban sa...

Ja ni är verkligen värda en skön resa tycker jag..vädret verkar ju hålla i sig..
Kram Bibban

litentanta sa...

Eller om ni väljer att liksom gena över Högland så kan man också lämna nån fisk eller två där ;-)

Precis nu, när jag sitter och suktar efter att ha tittat på dina bilder, så säger särbot att kanske vi skulle dra upp till Rösjön (eller vad den nu heter...) Vi är alltid så sent ute liksom, att starta hemifrån, är iofs i Högland just nu, vid halv 10-10 känns lite i senaste laget dock!

Kan bara meddela att här i byn har myggorna, och den vidriga knotten, kommit i massor nu efter de senaste tokvarma dagarna, ladda upp på myggmedel, vätska och bara njuuuuut av Lappland när det är som vackrast! Kanske hör du nån som tjoar, eller skriker i vanmakt, nån dag ;-) Vi har pratat lite löst om att smita uppöver, vägen över Stekenjokk och in mot Norge bara för att "semestra" lite men det krävs nog lite svalare väder först. Gamla 740'n är inte direkt det svalaste fordonet såna här dagar...pust!

Ännelaij sa...

Det ÄR slitigt att flytta.
Men låter bra att ni nu får bo ihop.
Härligt!
Önskar er all lycka samt även fiskelycka!

Kram
/A

Sussi sa...

Hoppas ni får ett trevlig fiske i Ransaån! Blev sugen att åka dit jag med när jag såg de fina bilderna därifrån..

8 år som särbos!! Inte illa!! Då har jag 5 år tillgodo, hehehe..

Skitfiske till er båda!!