18 februari 2010

The Mosquito Ninja

Än så länge är det myggfritt men det står inte på förrän invasionen kommer, och främst också Norröver dit de flesta av mina fiskeresor kommer att gå i år. Det finns ju en uppsjö av olika myggbekämpande produkter på marknaden med varierande resultat och effekt. Under de år jag har farit runt bland myggsvärmar har jag slutligen hittat de produkter som passar mig bäst. Svenska "Mygga" och det överlägsna Finska "OFF" (viktigt är att det aktiva substansen i medlet är 500g/kg) Eftersom jag även hör till dem som är allergisk mot bett så blir skillnaden stor om jag redan en vecka innan börjar äta allergitabletter med antihistamin, Loratadin Sandoz. Kan varmt rekomendera att testa dessa för att slippa de variga bölderna som följer...
Har fått en MR-200 och den ska sända ut lågfrekventa ljudvågor som irriterar myggorna och skrämmer bort dem. (det står så i innehållsförteckningen) Ska bli grymt roligt och spännande att testa dess kapacitet och förmåga. Kaffetermosdesignen i sig säger ju en hel del om vad jag kan vänta mig, men det sägs ju att hoppet är det sista som lämnar människan.
Men det vinnande myggfria konceptet iår blir nog en Buff och mina gamla Skidglasögon. Det kommer att kännas väldigt bra att smyga runt bland videsnåren på fjället och spana efter Öring och Röding. Om inte annat så roar det väl alltid någon i fiskesällskapet, men det bjuder jag på...

3 kommentarer:

Elsa Rensfeldt sa...

Just nu är det väldigt myggfritt här i norr Jeanette!:) Vi ska få minus 30 i morgon:( Men samtidigt så är det härligt med naturkrafterna.) Trevlig helg fiskemorsan;)

Hermelin sa...

Myggen kommer inte ha en chans i sommar! :)

Jeroen Schoondergang sa...

No handstands I fjällen! ;-)