17 mars 2010

Snökastning

Plötsligt under eftermiddagen föll en längtan efter att få kasta, ner över mig. Jag satte snabbt ihop flugspöt och linan, tog med mig måttbandet och gick ut i den djupa snön bakom huset. Jag kände verkligen att armen hade längtat efter att få kasta loss. Jag övade först längdkast, med hyfsat resultat och gick senare över till att öva knäböj och att titta på linan i kasten. Förstår inte varför det ska vara så svårt, det känns som om linan far överallt när jag försöker se på den när den dansar i luften. Men övning ger färdighet och det kändes riktigt bra att få tid att göra något man verkligen tycker om, när känslan faller över en.. Snökast får absolut duga, iallafall i brist på "the real thing".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Great style Jeanette!!
And euhhhh.....getting desperite???


Keep up the good work, Menno

*jeanette* sa...

If longing for go fishing means to be desperate... so yes, Menno,I am :D

Lunkan sa...

Fin laddning i klingan i första bilden :-)
Det kliar betänkligt i fingrarna att göra som du och snökasta lite.
Abstinens tror jag det kallas.