12 juni 2011

En kväll vid klubbsjön

Efter nattens och morgonens åsk- och regnväder, smög solen sig fram och jag och Marc bestämde oss för att åka till klubbsjön.
Inte ett rödingvak, inte en stigning trots aktivitet på ytan. Men desto fler små aborrar som ivrigt högg på allt som rörde sig. Alldeles nära såg man ett stim följa flugan... Det var riktigt roligt och jag slutade räkna efter 12. Marc fick desto fler, och alla kom snabbt tillbaka ner i vatten igen .
När vi var på väg hem kom supersöta lilla Bonnie med sin husse för att prova lyckan. Hon var en blandning av lite allt möjligt (jag kan ingenting om hundar) men så söt så det var inte klokt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Min pappa sa att jag skulle gå in och titta på din blogg, vilket fint kort du tog på bonnie!. Hon är en blandras med papillon, griffon och Lha saphso. Lite osäker på stavningen på den sista rasen men det uttalas la sappso . Mvh Emilie