15 juni 2011

Tjejfiskets dag - Västerås

Tre Generationer I samarbete med FK Aspen, Studiefrämjandet och Fjällorna ordnades det tjejfiskets dag i Centrala Västerås. Vi samlades nere vid Svartån och det blev en ganska bra uppslutning på ca 15 tjejer. Det både kastades, metades och flugfiskades... Jag sprang mest runt och pratade (som vanligt), men lite hann jag fiska. Tog min första Brax (på metspö med mask) och det var jätteroligt. Min mamma tog den enda Regnbågen och min Dotter en Brax och en Snorgärs. Bland de övriga tjejerna blev det 2 Braxar och en liten Aborre. Här är nästan hela gänget samlat...
Mest glad är jag över min dotter Ebba som tog både Snorgärs och Brax kvällen till ära. Det var härligt att se glädjen i hennes ögon och jag var stolt som en tupp... eh?.. Höna ;)

Inga kommentarer: