4 mars 2009

Ofranketat brev

Kom hem efter jobbet och hade fått ett brev från posten att jag hade ett ofrankerat brev att hämta ut mot en massa extra betalning. (Orsak: Ritat frimärke!!) Blev först lite ilsk i tanken, men nyfikenheten vann och jag for ner till Postcentralen. mycket riktigt, ett brev till mig med avsändare mig?? Fattade ingenting, men sen kände jag igen handstilen. Det var min dotter som hade skickat en önskelista över vad hon ville ha i sitt påskägg ;-) Ex, en cykel, en lillebror till :-X och en himlans massa godis. Det hade ju blivit billigare om hon gett mig brevet direkt, men vilket roligt minne jag fick!!
Kvällen har iövrigt bara löpt på i städartag och innebandyträning för sonen. Imorgon börjar jag på en 3-dagars utbildning till "barnpilot" för det område jag jobbar på. Ska bli riktigt spännande och intressant. Den inriktar sig mot barn som far illa av olika anledningar/orsaker och hanteringen där runtomkring. Det kommer att bli möten med poliser, socialare, kvinnojourer m.fl. Jag återkommer imorgon om hur det var. Nu väntar den sista disken...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ha ha ha..jag ungar kan då komma på allt! Hrmm..men det där med lillebror..ja det är ju inte för sent..ja till påsk kanske!;) Jo fotografering för FLOW på lördag..jag kan köra. Ska vara tävlingskläder och silversmink..hela rasket..men vi kan höras.09.30..ska de vara på plats i porträttstudion. KRAM

Bibban sa...

Va gulligt tycker jag... får man skicka en önskelista fast man e tant?

*jeanette* sa...

skicka på, men ofrankerade brev hämtas inte ut ;-)

Anonym sa...

Jag är också nyfiken, så jag hade också löst ut brevet.