6 mars 2010

Loop LTS och MayFly Madness

For idag iväg till Borlänge på flugfiskemässa arrangerad av caricorn.se Såg Sverigepremiären av Johan Klingberg och Ulf Börjessons film "MayFly Madness". Man satt i biosalongen och höll andan tillsammans med dem i jakten på de vackra öringarna. Nu riktigt längtar man efter Danica kläckningen efter denna inspirationsvisning... Stående Ovationer!!
Jag hittade också vadare och vadarskor, till ett riktigt bra pris. Det blev ett par Loop LTS som satt som gjutet för att vara en herrmodell, och ett par snygga skor från Patagonia (Riverwalker), med gummisula som satt riktigt bekvämt på foten. Jag är jättenöjd.
Såg även ett par skitsnygga vadarskor som tydligen var ett experimentellt samarbete mellan Loop och Lundhags, där sulorna dock var under all kritik (superhala)... men titta på dem!! Lite kär blir man allt... hade de haft dem i min storlek hade jag köpt dem och sulat om dem...

5 kommentarer:

Flisan sa...

Såg ju toppen ut det där.
Men vadarskorna ser ju ut som att man satt på softspikes från golfskor........

Lina sa...

Du är så duktig!!!!

*jeanette* sa...

tack Lina ;-)

och jag håller med dig flisan om golflooken, men förutom det, var det ju en grymt snygg sko :D

jessica sa...

Härliga skor =) haha haha
Vill ha också sånna till min mor, då hon ramlar mycket =).
Ha en bra söndag.
jess

Jonas Nordigårds sa...

Jag har två par av den skon i stl 9. en med filt/dubb och en som den på bilden. Det är en sjukt skön och fin sko och den är hal om man har i dubben. Fast dom slipade jag ner efter en stunds användande. problemet är att inskruvningen sticker ut typ 0,5 mm ovanför sulan så man kan inte bara skruva ur dubben för då halkar man på infästningen men annars är gummisulan kanonfin så länge inte gigantdubben sitter i.

Filtsule modellen hade problemet att det var fel på limningen så efter några timmars användning kunde man dra av 5mm filtsula och då blev dubben för långa. Den skon tänker jag sula om för den ha så långa dubb att allt man trampar på blir förstört. Den skon ska jag sula om med en mjuk vibramsula, funkar det att sula om den som jag vill blir det garanterat en helt fantastisk sko.

Oavsett var det synd att Loop inte fick till skon även om den var extremt dyr, jag har för mig att den kostade 3500-4000kr?

Fin sida btw. :)