29 december 2010

Årskrönika 2010

År 2010 blev ett lagom händelserikt år, så värst mycket fiske blev det inte, men ganska så omtumlande i sig. Den första delen bestod utav en hel del flugbindning blandat med intensiva universitetsstudier och ändrade familjeförhållanden. 3 mässor for jag på under året, Borlänge, Stockholm och Uppsala. Jag fick 2 artiklar publicerade, i tidningen Svenskt Fiske och Holländska ”Dé Roofvis”. Mina gästbloggerskor förgyllde varje månadsstart och det temat kommer jag ta med mig över till 2011 med Siv Jansson från Fjällorna som förste kvinna ut. 2 Norrlandsresor har jag bakom mig år 2010. Den första gick till Saxnäs och Ransaråselen i Maj och i September återvände jag för att ta mina första Harrar i Kultsjöån. Jag har funderat mycket över bloggens vara eller inte vara, dess innehåll och framtida utveckling. Har fått en del intressanta inbjudningar och kontakter som kan göra år 2011 till ett ganska spännande fiskeår. Dessutom hade jag den stora lyckan att möta Marc, min själsfrände, som från Frankrike flyttade hit till Sverige för kärlekens skull... Jag har fortfarande inte gett upp hoppet om att mina två tonåringar någongång ska bli intresserade av fiske och/eller flugbindning. Under många år varvades mitt fiskeintresse med sonens fotbollsträningar, innebandy träningar och matcher samt dotterns tävlingskarriär i Disco. Nuförtiden är flugbindning (förutom ett stort nöje) ett sätt att hålla oroliga modersnerver lugna i väntan på att det ska komma hem i tid på helgen eller att jag kan åka och hämta hem dem. Nåväl, de vet ju iallafall vart ”morsan” håller hus på helgerna och det känns tryggt. Några nyårslöften kommer jag som vanligt inte att hålla, däremot kommer jag att bestämma mig för att 2011 kommer att bli ett riktigt bra år. Ring klocka ring, ring ut det gamla och ring in det nya... 2011, Here I come !!

2 kommentarer:

Flisan sa...

Då är det bestämt!!

2011 kommer att bli ett riktigt bra år.........

Henningsdotter sa...

Hoppas du får ett riktigt härligt 2011! Kram från mig och kissemissarna :O)